Діяльність педагогічного колективу спрямована на реалізацію вимог Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про професійно-технічну освіту», «Положенням про організацію навчально-виробничого процесу у професійно-технічних навчальних закладах», «Положенням про вище професійне училище», Державної національної програми «Освіта», Національної доктрини розвитку освіти України у ХХІ столітті, Указу Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції Державної цільової програми розвитку професійно-технічної освіти на 2011-2015 рр.», наказів Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, обласних програм «Розвитку інформаційних, телекомунікаційних та інноваційних технологій», «Регіональної програми підготовки кваліфікованих робітників».
Методична робота в училищі організована згідно з Положенням про методичну роботу в професійно-технічних навчальних закладах.
Методична робота з педагогічними кадрами спрямована на формування професійної компетентності, збереження та розвиток творчого потенціалу всього колективу, вироблення інноваційного стилю діяльності, підготовку викладачів і майстрів до роботи в нових умовах, залучення до науково-дослідницької, експериментальної діяльності із запровадженням інноваційних технологій у навчально-виховний процес, створення інформаційного освітнього простору.
Методична робота в училищі здійснюється за планом, узгодженим із перспективним планом роботи педагогічного колективу, який працює над єдиною методичною проблемою: «Підготовка фахівців на основі використання комп’ютерної техніки і впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес» та виконання таких завдань:
З метою цілеспрямованої роботи та для забезпечення колективного керівництва методичною роботою у навчальному закладі створена методична рада. На засіданнях методичної ради обговорюються такі питання:
Щосереди в рамках методичного дня проходять інструктивно-методичні наради для викладачів, де висвітлюються нормативні документи, інструктивно-методичні листи, основні напрямки діяльності, розпорядження і накази, розглядаються новини педагогічної преси, новини Інтернету, сайту МОН.
З метою вдосконалення навчального процесу та чіткої систематизації роботи навчального закладу в училищі створені підструктури:
Робота підструктур надає можливість координувати методичну роботу, спрямовувати її в необхідному напрямку, розробляти нові підходи до організації та здійснення навчального процесу, впроваджувати в навчальний процес сучасні інноваційні методики й технології навчання.
Кожна підструктура має свою WEB – сторінку на внутрішньому сайті училища.
Робота педагогічного колективу над єдиною методичною проблемою є основою для формування педагогічного досвіду, а в подальшому – для його вивчення, узагальнення і впровадження у практику роботи педагогів училища. Щорічно з урахуванням результатів роботи за минулий рік, планується робота методичних комісій, обираються індивідуальні методичні проблеми, над якими працюють викладачі і майстри виробничого навчання. Працюючи над обраною темою, педагоги виступають з доповідями на засіданнях методичних комісій, педагогічних читаннях, проводять відкриті уроки. Якщо викладач має високі і стабільні результати, його досвід узагальнюється і виноситься на обговорення педагогічної ради, яка пропонує його до впровадження у практичну діяльність. Матеріали з ППД враховуються при атестації педпрацівника.
Навчально-виховний процес в училищі забезпечують 110 педагогічних працівників: 74 викладачі, 35 майстрів виробничого навчання. З них:
Важливим етапом методичної роботи є підвищення кваліфікації педагогічних працівників. У навчальному закладі працює Школа фахової майстерності за дистанційною формою навчання за 21 напрямком.
Крім ШФМ викладачі підвищують кваліфікацію у вищих навчальних закладах, у обласних інститутах післядипломної освіти педагогічних працівників (Вінницькому, Донецькому). На базі навчального закладу неодноразово були організовані курси Інтел.
Найкращий спосіб обміну педагогічним досвідом – це проведення відкритих уроків теоретичного та практичного навчання. На високому методичному рівні проводять уроки викладачі Коломійчук Л.О., Капітанчук В.О., Гавриш Н.Л., Мазуренко С.П., Пахолюк О.М., Іваніщева О.А., Мазур Р.А., Грибик Т.А., Міронович Т.П., Мельник Л.І., Кобилянська Т.П., Петелько В.В., Коваль О.В., Бережок С.М., майстри Лукашенко М.М., Сивак О.І., Андрущенко Л.С., Молодова Н.А., Прядун В.С., Францішко М.М. При проведенні уроків викладачі та майстри виробничого навчання використовують електронні навчально-методичні комплекси, які містять відеоролики, демонстраційні матеріали, мультимедійні презентації; надають перевагу інтерактивним методам і формам навчання, таким як «кейс»-технології, дистанційне навчання, «проблемна лекція», робота в малих групах, «евристична бесіда», «опитування експертів», «мозковий штурм», «пилка», «коло ідей», «акваріум», «кошик», дебрифінг, «ток-шоу», «брейн-ринг», «естафета», «майстер-клас», ділова гра, метод проектів.
Важливим етапом роботи педагогічного колективу є розробка електронних навчальних методичних комплексів з усіх дисциплін до кожної професії.
У ЕНМК входять комп’ютерні презентації, електронні тести, які містять додаткові посилання, гіперпосилання, тестуючі системи, завдання для творчих робіт та зразки їх виконання. Усі матеріали доступні для педагогічних працівників та учнів навчального закладу. Це дає можливість використовувати їх під час підготовки та проведення уроків, а також для самостійної роботи, самовдосконалення учнів. ЕНМК – додатковий дидактичний засіб, який дозволяє розширити можливості взаємодії викладача з учнем, його використання сприяє інтенсифікації навчального процесу, реалізації ефективного поєднання нових і традиційних методів навчання на основі використання інформаційно-телекомунікаційних технологій.
Для якісного засвоєння предмета «Технологія комп’ютерної обробки інформації» розроблений електронний алгоритм виконання лабораторних робіт (автори - Жиліна Л.В., Коломійчук Л.О.). Для проведення уроків з електротехніки викладач Ткачук Г.Е. уклала електронний підручник, який у 2010 році отримав гриф Міністерства освіти і науки України.
Педагогічні працівники здійснюють творчу роботу по розробці та забезпеченню навчального процесу навчальними, методичними посібниками, рекомендаціями, збірниками контрольних завдань, тестів із застосуванням нових технологій навчання (хмарні технології, Web-2, Web-2.0). Інноваційними є розробки з описом власного досвіду роботи (Капітанчук В.О.), методики проведення уроків з спецдисциплін (Черниш Т.М.), із досвіду проведення уроків виробничого навчання для дітей з вадами слуху (Ластівка І.В.), із досвіду використання мультимедіа (Мельнічук Л.В.), організації роботи з обдарованими дітьми (Міронович Т.П.), із досвіду використання електронних навчально-методичних комплексів (Ткачук Г.Е.), із досвіду організації та проведення позаурочної діяльності (Бережок С.М.), робочий зошит з «Техніки пошуку роботи» (Грибик Т.А.).
Ефективною формою організації навчальної діяльності учнів є навчальний телекомунікаційний проект. Проектна діяльність дозволяє вивчати матеріал, котрий виходить за межі навчальної програми, використовувати інформацію як з традиційних джерел (книг, словників, енциклопедій), так і з мережі Internet. Учасники проекту працюють у мережі, здійснюють пошук інформації з використанням різноманітних пошукових систем. У процесі роботи над проектом відбувається не тільки накопичення знань, а й творче їх осмислення. В училищі щороку проходять конкурси на кращий проект. Інтегрований проект викладачів кафедри інформатики та хімії (Мельник Л.І., Жиліна Л.В.) розкриває дослідження учнів про значення вуглеводів у житті людини. Проект «Добро починається з тебе» (Московський Б.А., Грибик Т.А.) був поданий на конкурс «Україна - 3000» і ввійшов у сотню найкращих проектів України. Мета проекту – акцентувати увагу громадськості до доброчинності. У проекті «Холодильник, ми і довкілля» учні досліджували вплив холодильника на довкілля. Робота над проектами здійснюється під час проведення уроків спеціальних дисциплін (“Створення бази даних”, “Твори в Paint...”, “Здорове харчування: яке воно має бути») так і в позаурочній діяльності (“Усі тіла геометричні”, “Мій рідний край: сторінками історії”, “Атом і ми”). Пошукова робота сприяє творчому розвитку особистості, розвиває телекомунікаційне спілкування. В училищі створено понад 70 проектів за технологією Інтел. Проект викладача фізики Ткачук Г.Е. «Електронний смог» зайняв І місце у Всеукраїнському конкурсі «Успішний проект 2009» (Intel. Навчання для майбутнього). Творчі роботи викладачів та учнів училища з професії «Оператор комп’ютерного набору» вибороли перемогу на обласному етапі та відзначені дипломами І, ІІ, ІІІ ступенів Інституту інноваційних технологій Академії наук у конкурсі «Робітнича професія - 2009».
Кращий досвід педагогів, творчі здобутки педагогічного колективу широко пропагуються у навчальному закладі шляхом традиційних дидактичних виставок-презентацій, які проводяться наприкінці навчального року. Тут можна побачити систему роботи досвідчених викладачів над комплексно-методичним забезпеченням предмета, нові напрацювання, досягнення, методичні розробки, зразки відкритих уроків, виховних годин, розробки дидактичних ігор, тестові завдання різного рівня складності, опорні конспекти тощо.
Центром методичної роботи навчального закладу є укомплектований методичний кабінет, де сконцентрована вся плануюча документація, методичні матеріали, нормативні документи, матеріали передового педагогічного досвіду, матеріали атестації, педагогічних читань, розробки, зразки дидактичних матеріалів, результати директорських контрольних робіт, олімпіад тощо. Методичний кабінет забезпечений комп’ютером з підключенням до Інтернет, принтером, сканером. Уся методична інформація розміщена і в електронному вигляді на Web-сторінці, до якої має доступ кожний працівник училища. У 2010 році була створена електронна газета для вчителя, яка містить інформацію психологічного, методичного, пізнавального, народознавчого характеру. Матеріал може використовуватися класними керівниками, майстрами для організації та проведення виховних заходів, політінформації. При методичному кабінеті працює школа передового педагогічного досвіду, школа фахової майстерності за 24 напрямами з використанням дистанційної форми навчання, школа педагога-початківця, психолого-педагогічний лекторій; економічний та юридичний лекторій. Результати роботи розглядаються на науково-практичних конференціях, семінарах, круглих столах та заслуховуються на педагогічній раді.
В училищі тривалий час працює програма «Інтернет для всіх». Доступ до ресурсів Інтернет можуть отримати викладачі, майстри, учні з будь-якого комп'ютера за допомогою застосування технологій WI-FI. Використання мережі училища і ІР камер дає змогу здійснювати трансляцію внутрішньо-училищних заходів. Використання WEB-камер і спайр особливо необхідне для дітей з вадами слуху, які отримали змогу використовувати освітній простір для більш широкого спілкування.
Структура методичної роботи забезпечує функціонування, удосконалення та розвиток з метою підготовки висококваліфікованих фахівців, надає можливість здійснювати неперервну освіту, готувати фахівців, адаптованих до життя в нових умовах ринкових відносин, що дасть можливість їм адаптуватися до швидкої зміни на ринку праці, здійснювати перенавчання незайнятого населення, можливість отримувати додаткову професію, підвищувати свій професійний рівень.
Навчальний заклад - Флагман освіти України (2009р.), є активним учасником міжнародних конференцій, виставок, конкурсів. Училище неодноразово нагороджувалось почесними дипломами за вагомий внесок у модернізацію національної системи освіти та упровадження у навчально-виховний процес інноваційних освітніх технологій; бронзовими медалями у номінаціях «Інноваційні технології у навчанні», «Комп’ютеризація та інформатизація навчального процесу»; «Упровадження профільного навчання у загальноосвітній школі»; срібними медалями в номінаціях «Комп'ютеризація та інформатизація навчання у загальноосвітній школі та профтехучилищі»; золотою медаллю у номінації «Розробка та впровадження інноваційних технологій навчання у професійно-технічних навчальних закладах».
Здобутками останніх років є золоті та срібні медалі у конкурсах інноваційних розробок у міжнародних виставках «Сучасна освіта в Україні», «Сучасні навчальні заклади», диплом «За вагомий внесок у розвиток іміджу освіти і науки в Україні».
Училище є активним учасником реалізації обласної Програми розвитку інформаційних телекомунікацій та інноваційних технологій у закладах освіти області 2006-2010 рр. за підтримки обласної державної адміністрації та обласної Ради. В рамках реалізації обласної Програми за останніх п’ять років навчальний заклад виборов гранти в сумі 170 000 грн., які були використані на розвиток матеріально-технічної бази училища, зокрема, були обладнані кабінети інформаційних технологій, основ роботи на персональному комп’ютері, техніки і механізації торговельних розрахунків, спецдисциплін (для підготовки дітей з вадами слуху з професії «Оператор комп’ютерного набору. Оператор комп’ютерної верстки», лабораторія технології комп’ютерної обробки інформації.
Досягнення навчального закладу за останній навчальний рік на Міжнародному, Всеукраїнському та обласному рівнях:
З метою підвищення ефективності навчально-виховного процесу визначені основні напрями роботи діяльності педагогічного колективу: